משרד אדריכלים? כך לא תפספסו לידים פוטנציאלים.

משרד אדריכלים? כך לא תפספסו לידים פוטנציאלים.

משרד אדריכלים? כך לא תפספסו לידים פוטנציאלים.

כל עסק בכל תחום רוצה למכור ,להרוויח, לספק שירות ללקוחות שלו בכדי שיהיו מרוצים ויביאו עוד לקוחות. לעיתים מגיעים לקוחות מפה לאוזן לעיתים משיווק במדיה. כך או כך ישנן פניות שנכנסות ולקוחות פוטנציאליים שמתעניינים ויש לספק להם מידע, שירות ולבסוף למכור להם.

כאשר מדובר בתחום האדריכלות כל לקוח כזה הוא לקוח “זהב” שכן מדובר לרוב בפרויקטים גדולים ויקרים וכאלה שיביאו עוד פרויקטים בעקבותיהם אם יהיו מוצלחים. אבל לא תמיד יש מי שיענה ללקוח שמתעניין, שיקבל שיחה של לקוח פוטנציאלי שיוצר קשר או שיחזור אליו. זה בעיקר קורה כאשר אין מערכת מסודרת שמרכזת את כל הפניות ואת הסטאטוס העדכני שלהם. כאשר עובדים בצורה כזו, ניתן בקלות לפספס לקוחות גדולים וחבל. אז מה עושים? מתקדמים, מתייעלים, ומתחילים לעבוד עם מערכת CRM מובילה.

כל הסיבות לעבוד במשרד האדריכלים עם מערכת CRM מובילה.

  1. מעקב אחר לידים חדשים ולקוחות פוטנציאליים שפונים- כאשר לקוח מתקשר ומעוניין לברר פרטים לגבי פרויקט או לקבל הצעת מחיר לא תמיד יש מי שיענה לו או יספק לו מידע. אם פעם היו רושמים פתק ולאחר מכן שולחים מייל, היום ניתן להכניס את הפרטים למערכת כליד חדש ולוודא שחוזרים אל הלקוח עם הפרטים הרלוונטיים.
  2. סטאטוס טיפול בפנייה- כאמור יש לא מעט לקוחות שנופלים בין הכיסאות כי לא חזרו אליהם בזמן או בכלל (גם זה קורה שמתפספס) או שהם אמרו שיחשבו על ההצעה ונותן השירות השאיר את הפנייה ככה או אפילו סגר אותה. מערכת ניהול קשרי לקוחות מאפשרת מעקב אחר הסטאטוס של כל אחת מהפניות- מי דיבר עם הלקוח ומתי, מה הוצע לו, איפה עומדת הפנייה. כך אפשר לפנות אליו לאחר זמן מה לבדוק מה הוא חושב ורוצה ולנסות לסגור את הפנייה.
  3. הגדלת מכירות- ברגע שיש מעקב מסודר אחר כל הפניות והסטאטוס שלהם הסיכוי לסגור את המכירות הוא גדול יותר. אף פנייה לא נאבדת או מתפספסת, הלקוח מרגיש מטופל ותמיד במעקב והנתונים שלו נשמרים במערכת למקרה שהוא יפנה בעתיד שוב או שירצו להציע לו משהו בנוסף.
  4. שמירת נתונים- כפי שכבר צוין כל הנתונים שהוכנסו למערכת נשמרים במערכת ולכן אפשר לעשות בהם שימוש עתידי ובכך לדייק את הפעילות של החברה, לחסוך בזמן עבודה ולייעל את ההוצאות ואת העבודה בכך שפועלים אך ורק לפי הנתונים ולא לפי הרגשה כללית. הנתונים מאפשרים שליפה, ניתוח מעמיק ודיוק של העבודה והכנסת הסטטיסטיקה והנתונים הנוספים לתוך המערכת לצורך השוואה עתידית.